Κυριακή 30 Μαΐου 2021

Η ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ ΣΤΗΝ ΧΑΛΚΗ

Τό διήμερον Σάββατον 29η καί 30ῆ Μαΐου 2021, στό πλαίσιο μιᾶς ἀκόμη ποιμαντικῆς του ἐπισκέψεως κατά τήν τρέχουσα Ἀναστάσιμη περίοδο, ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Χρυσόστομος μετέβη στήν Νῆσο Χάλκη, συνοδευόμενος ἀπό τόν Πανοσιολ/το Ἀρχιμανδρίτη π. Ἀντώνιο Πατρό, Ἡγούμενο τῆς Ἱ. Μονῆς Πανορμίτου καί τόν Ἱεροδιάκονο π. Σεραφείμ Βιολάκη, καθώς καί τόν Ἱεροψάλτη κ. Παναγιώτη Μανουσάκη.

      Ὁ Σεβασμιώτατος μετά τῆς συνοδείας του ἐπισκέφθηκε τήν Ἱ. Μονή Ἁγίου Ἰωάννου Ἀλάργα, ὅπου ἐπιθεώρησε τίς ἐγκαταστάσεις καί προσκύνησε τήν ἐφέστια θαυματουργή Εἰκόνα τοῦ Τιμίου Προδρόμου.

 Τό ἑσπέρας τοῦ Σαββάτου 29ης Μαΐου ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας χοροστάτησε τοῦ Ἑσπερινοῦ, εἰς τόν Ἱ. Ἐνοριακό Ναό τοῦ Ἁγίου Νικολάου, συμπαραστατούμενος ἀπό τούς ὡς ἄνω κληρικούς, ψάλλοντος τά ἑόρτια ἄσματα τοῦ κ. Μανουσάκη καί ὁμοίως τό πρωί τῆς 30ῆς Μαΐου, Κυριακῆς τῆς Σαμαρείτιδος ὁ Σεβασμιώτατος χοροστάτησε τοῦ Ὄρθρου καί τέλεσε τήν Θ. Λειτουργία.

Ὁ Σεβ. Ποιμενάρχης μας, ὁμίλησε ἐπικαίρως γιά τό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα, ἀναφερόμενος στήν συνάντηση τοῦ Χριστοῦ μέ τήν Σαμαρείτισα γυναίκα, τήν ὁποία συνάντησε κουρασμένος καθώς ἦταν ἀπὸ τὴν ὁδοιπορία, δίπλα στὸ πηγάδι τοῦ Ἰακώβ, ἐρχομένη γιά νά ἀντλήσει ὕδωρ. Μὲ ἀφορμὴ τὸ αἴτημα τοῦ Κυρίου νὰ Τοῦ προσφέρει νὰ πιεῖ, ἐκτυλίσσεται μεταξύ τους ἕνας καταπληκτικὸς θεολογικότατος διάλογος.

Ἡ γυναίκα μέ ταπείνωση, δέχεται καί δὲν στενοχωρεῖται ἀπὸ τὸν ἔλεγχο τοῦ Κυρίου στήν προσωπική της ζωή, διότι ἀμέσως κατανοεῖ ὅτι εἶναι προφήτης καὶ τοῦ ζητᾶ ἀλήθειες καί ἐξηγήσεις σὲ ὑψηλὰ θεολογικά ζητήματα. Θέτει στὸν Χριστὸ τὴν πέτρα τοῦ σκανδάλου ἀνάμεσα σὲ Ἰουδαίους καὶ Σαμαρεῖτες, σχετικά μέ τήν λατρεία τοῦ Θεοῦ. Ἴσως οἱ συμπολίτες της νὰ μὴν τὴν εἶχαν οὔτε ἄξια οὔτε ἱκανὴ νὰ σκέφτεται καὶ νὰ προβληματίζεται. Γι’ αὐτοὺς ἴσως νὰ ἦταν ἁπλῶς μία τυχάρπαστη. Ἐκείνη ὅμως ἐπέμεινε νὰ ρωτάει. Περιμένει τὴν ἀλήθεια καὶ εἶναι διαρκῶς ἀνοικτὴ καὶ ἕτοιμη νὰ τὴν ὑποδεχτεῖ. Τὴν εἰκόνα τῆς ψυχῆς αὐτῆς τῆς γυναίκας ἴσως νὰ ἐπιδιώκει νὰ δώσει ὁ Χριστὸς μὲ τὸν ὑπέροχο τρόπο ποὺ ἀκολουθεῖ: «Ἰδού, σᾶς λέω, σηκῶστε πάνω τὰ μάτια σας καὶ παρατηρῆστε τὰ χωράφια: λευκὰ εἶναι, ἕτοιμα γιὰ θερισμὸ ἤδη».

Ἔτσι γιὰ πρώτη φορά ὁ Χριστὸς ἀποκαλύπτει ἀπερίφραστα τὴν Θεότητά Του καὶ μάλιστα ὄχι σὲ κάποιον Ἰουδαῖο, ἀλλὰ στὴν ἀλλοεθνῆ Σαμαρείτιδα. Καὶ τοῦτο ἐπειδὴ ὁ Θεὸς δὲν ἐξετάζει τὴν καταγωγὴ ἢ τὸ φύλο ἢ τὴν κοινωνικὴ κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου, ἀλλὰ ἀποκαλύπτεται σὲ ἐκείνους ποὺ εἶναι ἕτοιμοι νὰ Τὸν δεχτοῦν στὴ ζωή τους καί σέ ὅσους Τὸν ἐπιζητοῦν μὲ ταπείνωση καί πνεῦμα συντετριμμένο.

Ἡ Σαμαρείτισα γυναίκα μετά ἀπό τήν συνομιλία της μέ τόν Χριστό, πίστεψε σ’ Αὐτόν καί κάλεσε τούς συμπολίτες της νά τρέξουν νά Τόν συναντήσουν. Ἐκεῖνος ἔμεινε δύο ἡμέρες στή Συχάρ καί τούς μετέδωσε τόν λόγο καί τήν εὐλογία Του. Ἡ Σαμαρείτισσα ἀπό τήν ἡμέρα πού πίστεψε στό Χριστό ἄλλαξε ζωή. Ἀπό ἁμαρτωλή γυναίκα ἔγινε Φωτεινή. Ἀπό σκοτάδι ἔγινε φῶς, ἀπό σκοτεινή ἔγινε φωτεινή. Βαπτίστηκε ἀπό τούς Ἀποστόλους τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς καί ὀνομάστηκε Φωτεινή. Μαζί της βαπτίστηκαν καί οἱ δύο γιοί της, καθώς καί οἱ πέντε ἀδελφές της. Μέ τήν συνοδεία καί τήν συνεργεία τους κήρυξε τόν λόγο τοῦ Χριστοῦ στή Συρία, στή Φοινίκη, στήν Παλαιστίνη, στήν Αἴγυπτο, στήν Καρχηδόνα καί τελικά στή Ρώμη.

Ἡ μεγάλη της αὐτή ἀποστολική δράση εἶναι ὁ λόγος γιά τόν ὁποῖο ἡ Ἐκκλησία μας τήν ὀνομάζει Ἰσαπόστολο. Τήν ὀνομάζει Ἁγία καί μεγαλομάρτυρα, γιατί μετά ἀπό ἀτελείωτα καί φρικτά μαρτύρια πού ὑπέστη, κατά τήν διάρκεια τῶν ὁποίων ἔλαβαν χώρα πολλά θαύματα, ἡ Ἁγία Φωτεινή φυλακίστηκε καί μέσα στήν φυλακή παρέδωσε τήν ψυχή της στόν Κύριο, γιά νά ἀπολαύσει τούς μισθούς τῶν κόπων της καί νά ξεδιψάσει αἰώνια μέ τήν θέα τοῦ Θεανδρικοῦ ἐκείνου Προσώπου πού «ἐν πνεύματι καί ἀληθείᾳ» καὶ ἐν ταπεινώσει συνάντησε καί ἐλάτρευσε παρά τό φρέαρ τοῦ Ἰακώβ ἐκεῖνο τό μοναδικό ἀπομεσήμερο.

 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου